Read more: http://www.mybloggerstuff.com/2013/08/add-facebook-open-graph-metadata-in-blogger.html#ixzz3mgVXLk8t

Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

Αποκαλύψεις- "φωτιά" με φόντο τον ΟΛΗ


Πάνω από είκοσι απευθείας αναθέσεις έργου, εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και ένας διαγωνισμός με πολύ παρασκήνιο συνθέτουν το παζλ της πρακτικής που εφαρμόζεται στο λιμάνι του Ηρακλείου με φόντο την εργολαβία για τη φύλαξη των λιμενικών εγκαταστάσεων. Η εφημερίδα "ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ" ξετυλίγει σήμερα το κουβάρι της υπόθεσης που δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα και αναμένεται να προκαλέσει σάλο για τη σκανδαλώδη εύνοια 
που επέδειξε η διοίκηση του ΟΛΗ σε συγκεκριμένη εταιρεία υπηρεσιών ασφαλείας.Έπειτα από δύο χρόνια που "αλώνιζε" επαγγελματικά αλλά χωρίς διαγωνισμό στο λιμάνι, τελικώς κατάφερε να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για να συμμετάσχει νόμιμα στο διαγωνισμό για τη διεκδίκηση της ίδιας εργολαβίας που εκτελούσε μέχρι πρότινος, με μηνιαίες επαναλαμβανόμενες συμβάσεις! 

Η υπόθεση 
Με την ανάληψη των καθηκόντων της τον Απρίλιο του 2010, η νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου επιχείρησε να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων με άμεσες λύσεις. Αποφασίστηκε το "κενό" να καλυφθεί με την απευθείας ανάθεση του έργου, για ένα μήνα, σε συγκεκριμένη εταιρεία. Όμως, παρότι ο χρόνος της σύμβασης έληξε, ο επικεφαλής της διοίκησης και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ, Γιάννης Μπρας, προχώρησε και σε δεύτερη απευθείας ανάθεση για το ίδιο έργο και με την ίδια εταιρεία, που απασχολεί είκοσι περίπου άτομα προσωπικό ως security. Με την ίδια ακριβώς πρακτική ακολούθησαν και οι επόμενοι μήνες... 
Σχεδόν δύο χρόνια μετά, η συγκεκριμένη εταιρεία διαπιστώνεται ότι καλύπτει τις υπηρεσίες ασφαλείας του λιμένα με δεκάδες επαναλαμβανόμενες απευθείας αναθέσεις που ανανεώνονται κάθε μήνα! 

400 χιλιάδες ευρώ 
Το συνολικό κόστος για τα ταμεία του Οργανισμού από τις αναθέσεις έργου που αφορούσαν σε φύλαξη των εγκαταστάσεων, στην οικονομική διαχείριση των χώρων
στάθμευσης του λιμένα καθώς και στην υποδοχή των επισκεπτών κρουαζιερόπλοιων στον επιβατικό σταθμό, εκτιμάται πλέον των 400 χιλιάδων ευρώ. Αυτό το γεγονός προκαλεί ένα ακόμη ερώτημα, αφού η διοίκηση του ΟΛΗ, σύμφωνα με τη νομοθεσία περί Οργανισμών του Δημοσίου, δε δικαιούται να προχωρά σε απευθείας αναθέσεις που να ξεπερνούν σε προϋπολογισμό τις 20 χιλιάδες ευρώ ανά έργο. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι τα δύο τελευταία χρόνια το νομοθετημένο πλαφόν "έσπασε" πολλές φορές. 

Αντιδράσεις ανταγωνιστών 
Η σκανδαλώδης εύνοια προκάλεσε τις αντιδράσεις και άλλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο τομέα των υπηρεσιών ασφάλειας και φύλαξης. 
Στα τέλη Ιανουαρίου, σύμφωνα με πληροφορίες της "Ν.Κ.", φτάνει στα γραφεία του Οργανισμού επιστολή-"καταπέλτης" για την πρακτική που ακολουθούσε ο ΟΛΗ. Ένας από τους επιχειρηματίες που ενδιαφερόταν να καταθέσει προσφορά για να διεκδικήσει το έργο κατηγορεί ευθέως τη διοίκηση για τις απευθείας αναθέσεις, καθώς και για την προκλητική συμπεριφορά που επεδείκνυε υπέρ συγκεκριμένης εταιρείας που αναλάμβανε συνεχώς τις υπηρεσίες φύλαξης του λιμένα. Όμως παρότι η επιστολή πρωτοκολλείται και ο συντάκτης της ζητά εγγράφως πειστικές απαντήσεις για τις καταγγελίες του, εντούτοις αγνοείται επιδεικτικά και το θέμα δε φτάνει ποτέ στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, αν και όλοι γνωρίζουν. Αντιθέτως ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ συνεχίζει σαν να μη συμβαίνει τίποτα την πρακτική των απευθείας αναθέσεων έως και τα τέλη Απριλίου του 2012, όποτε και έληγε η ισχύς μιας ακόμη μηνιαίας σύμβασης. 

Λίγο πριν τις κάλπες 
Στις 3 Απριλίου ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου αποφάσισε, μετά από δύο χρόνια απευθείας αναθέσεων και λίγες μόνο ημέρες πριν τις εκλογές, να προκηρύξει ανοικτό δημόσιο διαγωνισμό για την "Ανάθεση έργου παροχής υπηρεσιών ασφαλείας/φύλαξης των λιμενικών εγκαταστάσεων αρμοδιότητας Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου Α.Ε. για την εφαρμογή του κώδικα ΙSPS", χρονικής διάρκειας 7μηνών.Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 467 χιλιάδες ευρώ. 
Προσφορές κατέθεσαν τρεις εταιρείες - οι δύο από την Αθήνα - και φυσικά ανάμεσά τους βρισκόταν και η εταιρεία φύλαξης από το Ηράκλειο, που ανέπτυξε επαγγελματικές σχέσεις μέσω απευθείας αναθέσεων με το λιμάνι, αδιαλείπτως, για δύο χρόνια. 

Ερωτηματικά 

Ακόμη όμως και ο ίδιος ο διαγωνισμός προκαλεί εύλογα ερωτήματα. Καταρχάς σχετικά με τη διάρκεια ισχύος της σύμβασης... Σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, το έργο έχει διάρκεια μόλις 7 μήνες. Γιατί δεν είναι μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας; Γιατί σύμφωνα με το νόμο, εάν η σύμβαση έργου ξεπερνά τους 7 μήνες έστω και κατά μία ημέρα, τότε ο φορέας του Δημοσίου υποχρεούται να προκηρύξει ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό. Η μεθόδευση του επταμήνου δίνει τη δυνατότητα να περιοριστεί το επιχειρηματικό ενδιαφέρον εντός Ελλάδος, αν όχι και εντός Κρήτης. Επιπροσθέτως είναι απορίας άξιο τι εμπόδιζε τα τελευταία δύο χρόνια τον Οργανισμό να προχωρήσει στο νόμιμο διαγωνισμό τον οποίο δρομολόγησε εν μέσω εκλογών. Ποιοι και γιατί θέλησαν να κερδίσουν χρόνο και πώς ο ΟΛΗ το επέτρεψε μέσα από την πρακτική των απευθείας αναθέσεων; 

Οι προσφορές 
Πριν από λίγες ημέρες η πενταμελής επιτροπή του Οργανισμού Λιμένος, που έχει συσταθεί για την αξιολόγηση των φακέλων, παρέλαβε τις τεχνικές προσφορές. Την περασμένη εβδομάδα ανοίχτηκαν οι τεχνικοί φάκελοι, ωστόσο η αρμόδια επιτροπή δεν έχει ακόμα εισηγηθεί προς το Διοικητικό Συμβούλιο ποια από τις τρεις εταιρείες που συμμετέχουν είναι καταλληλότερη για να καλύψει σε τεχνικό επίπεδο τις ανάγκες ασφάλειας του λιμένα. Σε δεύτερη φάση θα αξιολογηθούν και οι οικονομικές προσφορές. Επικεφαλής της επιτροπής αξιολόγησης των προσφορών έχει τοποθετηθεί ο διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών του ΟΛΗ Σταύρος Λυριντζάκης. 




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου